Powered By Blogger

Thursday, January 3, 2008

Selamat Tinggal 2007

Tahun baru bermula.Aku memulai dalam keadaan demam. Tak sihat. Sampai hari nih aku masih lagi belum segar sepenuhnya. Tu hari Aku mengadu dengan Uwan ku. "Uwan, Badan rasa tak cukup segarlah" Lantas Uwan ku menjawab"Tak pe,Diberikanlah kepada kita nih sakit sekali sekala, Dugaan". Aku hanya boleh senyum je le. Hebat kena penangan orang lama-lama nih. Sinis..
Tahun 2008 nih aku tak mau letak matlamat lah... Aku cadang nak letakkan matlamat bermula dari Awal muharram 1429(10th January 2008) sehingga Awal muharram 1430 (29th December 2008). Dan Aku Berazam nak jadi lebih baik sikit dari tahun nih. Tahun nih aku bercadang nak mempertingkatkan lagi usaha untuk menghadiri majlis-majlis ilmu. Nak memperbanyakkan lagi membaca buku-buku yang bermanfaat. Nak memperbanyakkan melakukkan perkara-perkara yang baik dan meniggalkan perkara-perkara yang mungkar. Nak meningkatkan lagi jarak larian yang mampu aku tempohi. Nak menambahkan lagi hasil tangkapan ikan dari pelbagai jenis spesis. Tapi umur kita makin meningkat. Kederat kita makin tak larat. Dari segi mana agaknya tahap kita akan dipertingkatkan.

Semoga Allah mempermudahkan segala usaha kita serta segala cita-cita kita.

No comments: