Powered By Blogger

Saturday, August 25, 2007

Kehadiran Habib Munzir

Assalamualaikum wbt...,

Tiba - tiba hati ku ingin turut serta majlis ilmu yang diwar-warkan oleh blog al-fanshuri dan Majlis ilmu. Habib Munzir datang dari Jakarta Indonesia.

Majlis yang penuh dengan keberkatan dimulakan dengan bacaan al-quran surah al-mulk, lepas tu pulak bacaan maulid, mendengar qasidah-qasidah dan berkesempatan mendengar ceramahnya. Dia menceritakan tentang kekasih kita Rasulullah s.a.w. Kita perlu menyayangi nya lebih daripada Makhluk makhluk yang lain. Sebab kita memerlukan syafaatnya.

Patutlah aku rasa rindu sangat dengan Rasullulah s.a.w semalam, rupanya malam tu aku telah berpeluang untuk mengenali Rasullulah dengan lebih dekat lagi.

Nanti ada lagi majlis ilmu lain pulak. Sheikh Nurrudin Marbu. detail rujuk kat blog yang aku sebut tadi. Aku pun nak pergi jugak kot. Kalau aku rajin boleh pergi sampai kedah. Malas sikit pergi kat perak. Kalau malas sangat aku pergi kat Selangor. Kalau tahap malas betul aku duk rumah je tengok t.v. hehehe.......

p/s: Credit kepada blog yang saya sebutkan kat atas tadi (Al-fanshuri dan Majlis ilmu). Terima Kasih Banyak2...

1 comment:

Anonymous said...

Assalamu'alaikum warahmatullahi wab arakatuh.

salam dari kami jamaah majlis Rasulullah yang dipimpin oleh Habib Munzir di Jakarta Indonesia.
kunjungi www.assajjad.wordpress.com