Powered By Blogger

Wednesday, August 22, 2007

Jogging

Assalamualaikum...,
Lama betul dah aku tak lakukan aktiviti riadah ni. Maklumlah sibuk beramal pada bulan Rejab (Ceh.. macam bagus) tambahan pula aktiviti ke laut pergi menangkap ikan, sotong dan lain-lain.

Bulan Syaban ni patutnya aku tingkatkan lagi usaha sebab Rasullulah s.a.w. rajin berpuasa pada bulan ni tetapi apa nak buat, pada ketika ini roda hidup aku berada dalam kedudukan agak rendah sedikit asyik berperang dengan diri sendiri je. Insyaallah aku cuba usahakan bahawa agar bulan syaban ini lebih baik dari bulan rejab lepas. Kalau tak tahun ni tahun depan pulak aku cuba, itupun kalau aku panjang umur.

Bila dah lama tak jogging ni mulalah dia nak gatal seluruh anggota badan tu. Peha gatal, perut gatal, betis gatal, punggung gatal pinggang gatal, semuanya gatallah. Aku rasa liang pepeluhan tu dah tersumbat kot. Tu yang habis semua gatal tu. Tapi dah dapat balik tempo dia peh.., mula mula 1km, lepas tu 2km, 4km, 8km. Lepas tu boleh dah masuk half marathon la pulak bila dah fit balik nanti. Hehehe…. Aku harap aku boleh buat semula, Hari ni aku jogging dapat 1km. Aktiviti ni kalau di buat hari-hari kira hebatlah tapi sebagai seorang yang berkerjaya kalau dapat 3 kali seminggu pun dah kira alhamdulilah. Tak payah lama pun satu sesi dapat jogging selama 20 minit pun okey.


Tapi aku lebih mengimpikan aktiviti yang menggunakan basikal. Aku nak berbasikal sampai ke Siam, Burma, Vietnam senang cerita ke seluruh Asia Tenggara lah. Tapi aku belum lagi memiliki basikal. Insyaallah, Mana tahu Allah s.w.t. permudahkan impian aku ni. Dapat melihat dan menikmati keindahan ciptaannya.

No comments: