Powered By Blogger

Thursday, December 13, 2007

Mak Aku Menunaikan Haji

Alhamdulillah keatas keizinannya mak aku dah berada kat tanah suci sekarang. dia bertolak pada 11th december 2007 tu hari. Mak aku dapat tahu pun dalam minggu lepas. Selama ini dia hanya ada dalam quota 'stand by'. Alhamdullilah disebabkan persediaan awal jadi tak lah kelam kabut sangat nak pergi tu. Besar Cita-cita dan harapan mak aku nak kesana. Bersungguh dia mengikuti segala kuliah kuliah yang berkaitan dengan ibadah Haji. Aku pun dah berapa kali dok menghantar mak aku tu pergi ke Kuliah.

Ramai betul orang yang berada kat Tabung Haji Kelana Jaya waktu tu. Bertolak tolak, berasak-asak. Antara percubaan awal yang dihadapi oleh jemaah Haji. Aku dapat bayangkan kalau kat tanah suci nanti keadaan lebih lagi. Jutaan manusia ada disana. Bagi orang-orang yang telahpun sampai kesana lebih mengetahui daripada diriku ini.

Semoga ramai yang berjaya mendapat haji yang mabrul. Semoga mak aku sentiasa dilindungi, di sayangi dan dipermudahkan perjalanannya disana nanti. Amin

No comments: