Powered By Blogger

Wednesday, September 19, 2007

Jom Memeriahkan Masjid


"jangan lupa kau ajak diaorang jemaah kat masjid" SMS Bapa Saudaraku
Adus... bunyi macam senang.., aku pun reply
"Tak mampu nak tulis artikel yang memboleh mereka berminat pergi masjid"
"Kat masjid baru islam kuat,Tak pe, biar kita yang jahil nih lah pergi masjid, semoga niat kita diredhai Allah, Insyaallah" Tambahnya lagi..

Apa aku nak buat, aku tak de ilmu nak menarik minat orang supaya sukakan masjid.., rasa seronok duduk kat masjid.., rasa seronok solat jemaah kat masjid...,

Apa yang aku boleh cakap duduk kat masjid memang seronok, Aku pun bermula sebagai seorang yang tidak rasa selesa duduk kat masjid, rasa macam masjid tu telah mengongkong kebebasan aku.., Rasa macam lemas berada kat sana.., Tapi bila aku mula mengenali masjid baru aku tahu tak de sape pun kacau kita kat masjid.., kita lebih rasa damai..., ruangan yang luas jadi pengudaraan yang mencukupi supaya badan kita rasa segar.., Boleh membaca, boleh berfikir, boleh mencari ilham..., Kadang kadang ada kuliah..., ianya lebih indah dari cerita spiderman kat wayang...,

Solat kat rumah sorang-sorang kita akan sediakan suatu ruang kecil disatu sudut, Tak berapa selesa jauh lebih selesa bila kita berada di masjid.., Apa lagi yang boleh aku kata yang menarik kengkawan yang tak rajin pergi ke masjid supaya suka pergi masjid...,,, Sesuatu perasaan yang tak mampu di lafazkan...,,, Mungkin ada orang yang mampu menterjemahkan keseronokan duduk dimasjid bagi membolehkan kawan kawan kita duduk dimasjid. Aku cuma masukkan satu yang aku dapat dari blog kereta mayat. ini dia

p/s: Credit untuk kereta mayat..,

No comments: