Powered By Blogger

Tuesday, September 18, 2007

Diri Ini (Siri II)

Beberapa orang yang ada disekelilingku memberitahu yang aku ni jenis yang tak makan saman, orang dah beritahu dan dah nasihatkan supaya jangan lakukan aku tetap jugak lakukan. Dan aku nampak kesannya nanti dan aku tetap akan teruskan dan keputusan akhirnya kadang kadang sepertimana yang sahabat itu jangkakan. Yang sedihnya orang yang tolong bagi nasihat pun terlibat sama terlibat. Sahabat sahabat yang okey dia akan membantu yang tak ianya akan merungut....

Aku masih ingat yang bapak sedara ku pernah beritahu aku yang dihadapan tu ada lubang tak boleh lalu. yang aku pulak yakin walaupun ada lubang tapi masih boleh lalu. Yang akhirnya aku jatuh lubang dan kemudian kita orang bersusah payah tapi tetap lepas keseberang. Sahabat aku cakap kalau ikut sana mesti lambat sampai sebab jalan sesak, aku pulak yakin walaupun jalan sesak masih lagi ada peluang sampai cepat yang akhirnya kawan tu merungut rungut sebab terlewat sampai ke office, Sampai tapi lewat. Sahabat aku pernah pesan isi minyak sekarang dah nak habis nanti kereta mati tengah jalan aku pulak yakin yang kereta tersebut masih lagi boleh berjalan sampai ke stesen minyak yang ada jauh di hadapan.Yang akhirnya kereta aku mati kat tengah jalan lalu kena telepon orang lain mintak tolong.

Ada jugak yang perbuatan perbuatan aku yang tak boleh di terima akal menyusahkan orang memeningkan orang tapi akhirnya selesai. Walaupun diaorang rasa was-was dan risau. tapi dia orang tengok aku konfiden je jadi dia orang rasa selamat.

Ia nya seumpama melalui satu laluan yang beronak berduri yang orang tak nak lalui, orang dah nasihatkan aku dan aku pun tahu halangan tu, nampak kat depan tu tetapi aku tetap akan lalui jugak dengan harapan yang akulah orang yang bernasib baik dapat melepasi ranjau tersebut.

2 comments:

Anonymous said...

salam,

selalu saya tgk blog ni kelam, tapi kali ni cantik sikit....selamat menulis kembali....

ihmaza said...

Waalaikum salam...,
Terima kasih pagi pagi lagi dah masuk blog saya, puji pulak sikit dan bagi semangat pulak..., Senang senang singgah singgah lah kat sini..,