Powered By Blogger

Friday, June 12, 2009

Untuk Diriku

Hari ni aku pergi awal ke masjid untuk Jumaat. Sampai di sana ade lah dengar taskirah sedikit sempena nak menghampiri bulan rejab ni dan segala amalan yang elok di lakukan pada bulan- bulan tersebut. selepas habis sholat jumaat aku pun keluar makan.
Ketika ini aku terfikir pulak ape lah nak jadi dengan aku ni.
Aku boleh berdiri di padang kawad selama 2 jam ketika menantikan kehadiran Sultan dalam keadaan yang segak tetapi aku tak mampu nak kusyuk ketika imam membaca al-fatihah dan ayat-ayat lazim dalam sholat.
Aku mampu menonton wayang selama 2,3 jam dalam keadaan kusyuk tetapi tak mampu kusyuk apabila mendengar taskirah dan kutbah jumaat.
Aku mampu duduk lama selepas menikmati juadah makanan tetapi aku tak mampu nak duduk lama dalam masjid selepas menunaikan sholat.
Teruk betul aku nih. Kerana tak dapat merasai nikmat beribadat.

No comments: