Powered By Blogger

Sunday, June 14, 2009

Teringat sesuatu

Malam kemarin aku pergi makan KFC dengan anakku. Sesuatu yang menarik berlaku di situ. Terhibur jugak hati ini bila aku terpaksa berkomunikasi dengan dengan penjual yang bisu. Walaupun bisu tetapi dia tetap memberikan perkhidmatan yang baik.
Kejadian tersebut mengingatkan aku apa yang terjadi minggu lepas dimana aku pergi bercuti ditempat zaujatiku outstation. Ketika itu aku bertemu pulak dengan sekumpulan orang yang buta penglihatan tetapi professional dalam menawarkan urutan reflexology. Ketika itu mereka tengah membuat promosi berdekatan dengan Star Buck bersebelahan Hotel U tune. Hotel yang kaler merah tu. walaupun ketika aku di sana orang tak ramai tapi aku kagum dengan diaorang. Sempat jugak le aku berurut dan beramah mesra dengan diaorang.Khabar nye promosi tu sampai 20 haribulan. Jadi sesiapa yang gi jalan-jalan ke Penang tu boleh le test.
Tahniah kepada badan badan yang prihatin dengan mereka-mereka ini. Mereka memberikan pancing kepada orang-orang kurang upaya ini.

No comments: