Powered By Blogger

Sunday, April 19, 2009

Preezent

Kadang-kadang tu bila aku pergi mengaji kadang-kadang kena 'smash' dengan ustaz atau tuan guru hidup sebagai seorang islam dah lama dah. 40 tahun, 50 tahun. tapi masih lagi tak rethi mengaji Al Quran dan tak tahu apa maknanya. Entah le, dah selalu jugak aku cuba ingatkan makna apa yang aku baca tak lekat-lekat lagi. Bacaan dalam sholat tu pun masih lagi tak hafal. kalau bab ilmu dunia rasa macam senang aje dan mudah pulak tu masuk. Jadi agak-agaknya kita bila mengaji nih guna otak belah kanan ke belah kiri ni. Tu hari isteri aku bagi semangat lagi, bagi pulak kamus bahasa arab lepas tu cuba pulak carikkan kuliah-kuliah mempelajari bahasa arab untuk aku nih. Baru baru nih dia belikan syaamil Al Quran dan di hadiahkan kat aku agar terang hati aku nih dalam menerima ilmu al quran ni. Lawa pulak tu. Moga-moga lepas nih aku bertambah rajin membukak syaamil ni dan memahaminya. Terima kasih "Zaujati"ku



1 comment:

Anonymous said...

salam zauji,

sama2 kasih...